Julafton

På fredagen så kom brorsan in på morgonen, Leo o jag hade precis vaknat då så blev
lite frukost o fixa oss, sen efter en stund så åkte vi till Lager 157 o kolla lite, N köpte sig en skjorta att han till julen.
Leo börja trotsa lite när vi stod i kassakön men då gick han o jag åt sidan så länge och sen ville han in i djuraffären. Såg jätte söta små vita fiskar jag vill ha!!!

Sen vidare mot Hageby Centrum, där N köpte julklappar till Leo och efter det så fick brorsa ta med Leo o gå hem så passa jag på att gå in på ica i lugn o ro. Nog för att jag bara skulle ha mjölk men med dem köerna så ville jag inte ha med Leo in...
Just det, Leo är ju så långhårig så gick in till Bellbox o fråga vad dem tog för att klippa barn. 300kr!!!! säger idioten då. Hur fan kan dem ta så mkt för det.. Jag tacka för mig o gick direkt...

Väl hemma så blev det att städa lite, orkade inte storstäda för jag va på ett sånt dåligt humör då. Vet inte vad det va med mig men kände mig jätte deppig o hade verkligen inte lust med nåt.
På kvällen tog vi fram lite gott o äta och spelade bingolotto, Leo va med på dem få första numrena på spel 1 sen gav han upp.. haha
Vid åtta halv nio så kom mamma o anders :D, dem va med o spela lite och sen färga mamma håret på mig och gjorde små flätor i hela håret... haha
Kom i säng vid 01 nån gång tror jag...


Upp tidigt på julaftonsmorgonen, Leo fick sova lite längre så jag hann o göra mig iordning. Sen åkte vi till Sörping o tände ljus hos min älskade syster, så himla fint med alla ljus o blommor...
Efter det så åkte vi till Linghem där ena kusinen bor, blev då lite frukost och sen spela vi julklappsspelet, jätte roligt. Gud va vi skratta allihopa. Vann 3st shots med olika smaker, komiskt att jag skulle vinna det jag som dricker så mkt...eller inte.. haha
Efter spelet så va det några som åkte vidare och vi andra satt o prata, kolla film. Blev lite middag och som vanligt så blir man ju så jäkla proppmätt.
Förutom min son som absolut inte skulle äta, 1½ ägg åt han :/, men inte så konstigt då dem hade ställt fram godis, FÖRE maten. Hahaha
Sen blev det att kolla kalle o allt sånt och så kom ju äntligen tomten. Leo va cool lugn o gick fram o hämta julklapparna ensam. Men han skulle inte sätta i tomtens knä.
Efter tomten gått så dela vi ut alla andra julklappar och han fick massa fina saker och han ville ju plocka upp allt på en gång oxå :)
Han blev så glad min prins. Lite fika efter klapparna och sen va det dags att åka till stan.

Halv sex så gick vi upp till pappa o kicki o hennes barn, Leo va precis nyvaken så han låg mest i famnen i början men sen vakna han till. Tog lite apelsiner och sen va han pigg. Kolla lite film och sen blev det mera julklappar. Då kunde han verkligen inte hålla fingrarna i styr utan börja tjata direkt om att gå hem.
Vi blev kvar en liten stund till, väl hemma sen så byggde Leo o Niclas ihop bilbanan, sen fick jag sätta ihop kulbanan och plocka ur alla bilar o traktorer o lastbilen ur kartonger. Och massa spel, memory och pussel o deg har han fått. Även kläder m.m...
Har han verkligen varit så snäll?!?! ;)
När vi va klara med allt det så tog jag fram mina julklappar till honom, så blev ännu mer att fixa iordning sen. hehe

Dagen va helt underbar, visst Leo blev lite bråkig i slutet på varje ställe men det förstår man ju, han ville ju hem o plocka upp allt så han fick leka med det.
Dock fick jag huvudvärk innan vi lämna Linghem men blev bättre framåt kvällen sen.


Idag har vi tagit det lugnt, pappa kom hit en stund förut(han o leo va på kickis jobb en sväng med innan) och pappa o leo lekte en stund med alla nya saker och sen tog vi lite kaffe och då åkte spelen fram med. hehe
Imorgon måste jag ta tag i städning och disk för fy fan så det ser ut här. Måste ju se bra ut när man får gäster, Bästa med familj kommer en sväng o leker lite.
Har även den tråkiga tvättstugan imorgon med...suck. Annars har vi inga planer så...

På tisdag drar vi ut till landet o kommer hem onsdag kväll, ska bli lite roligt att komma ut dit då man inte varit där på evigheter.
Händer annars då? Nyår, har vi inga planer alls. Känns lite tråkigt o bara sitta hemma o glo. försöka hålla Leo vaken till 00 o kolla fyrverkerierna.
Dagen efter så fyller jag år, blir gammal.. usch ;) Kommer lite folk då annars e det lugnt...

Hoppas ni har haft en bra jul och att ni fått många fina presenter ;)
Vad ska ni göra nyår?

Puss på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0