Skakar!!!

Lördag den 17dec.

Leos pappa ringde upp, hade druckit.
Och frågar ännu en gång om han får hämta Leo den 20e. Jag sa åter igen Nej. Han har inte tagit sitt ansvar sina pappa
helger så han ska inte tro att han kan komma när det helt plötsligt passar honom.
Jag accepterar inte det!
Han säger att han ska komma upp den 20e och hämta honom iaf, att han kan ta med sig några som kan
följa med så han kan hämta honom.
Han tror på fullaste allvar att Leo skulle vilja bo hos honom. Det finns ingen trygghet där.
Han säger att dem ska flytta till Åtvidaberg och att han då ska träffa sin son ofta o komma hämta honom när han vill
o så. Han säger att han inte haft råd att hämta Leo, men om man vet att man har ett barn och vill ta sitt ansvar så
sparar man väl pengar till dem helgerna?
Nej men då är det ju så himla dyrt med hus o ved kostar o bla bla. Hur fan kan man då välja att flytta till ett hus som
kostar när båda är arbetslösa och han vet att han har ett barn som han ska ha varannan helg.
Han ska inte tro att om han flyttar till åtvidaberg att han ska få börja ha Leo varannan vecka, det accepterar jag
inte. Över min döda kropp. Då går jag ta mig fan upp i domstol!!!
Han hoppas att Leo har det bra och att min familj inte skämmer bort honom(då påpeka han elbilen som han inte klagat på förut)
Att det är fel av mig att inte låta Leo åka ner till sin farmor o farfar, fast att han vet att Mia dricker sig full varenda kväll. Det
är inget fel tycker pappan för farfar finns ju där som kan ta hand om Leo då.
En farfar som är dement, men tommie döljer för sig själv att Roger inte är sjuk. Han tror att Rogers minne är jätte bra.
Han påminde mig att Leo har sin släkt i Edsbruk med och inte bara i Norrköping. Men hans släkt där nere har körkort
och har bil så dem kan lika gärna komma upp hit o hälsa på om dem vill träffa Leo.  Det är lättare för dem än för mig som
saknar både körkort och bil!
Han tycker att jag ska växa upp och sluta hindra Leo från att göra saker. Att jag sitter o matar in i Leos huvud att
pappa inte är bra eller att han inte vill träffa farmor o farfar.
Enligt Tommie så är allting mitt fel, inget är hans fel...
Han säger att det är fel att låta små barn växa upp i en storstad, att man borde bo i ett mindre samhälle.
Jag tar mitt ansvar, jag tar hand o barnet, jag ger barnet tak över huvudet och mat i magen. Jag ger honom kläder och leksaker om han behöver nytt, jag låter barnet träffa vänner.
Inget av detta gjorde Tommie nåt särskilt bra när vi bodde ihop, han fick oss vräkta då Leo va bebis, det va viktigare att Tommie fick kläder öl och cigarette än att Leo skulle få mat i magen.
Är han en bra pappa?
Borde han få ha vårdnad om barnet?


Detta är en av alla noteringar som jag gjort efter våra samtal, detta är dem meningarna som familjerätten kommer få veta på måndag!
Jag va bara tvungen att få ur mig detta, är så jävla arg att jag skakar, så jag är röd i ansiktet.
Jag vill inte leva så här, hur fan ska jag kunna träffa en ny om jag har detta problem med ett fucking jävla ex.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du klarar det fint!! Och skulle det va nått har du ju allavittnen på din sida!!



Skickar styrke kramar!!

2011-12-18 @ 04:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0