Misslyckat?

Läste precis ett inlägg på bilddagboken då en ung mamma tycker att om ens barn svär redan när
dem är små så har man misslyckat med sin mammaroll.
Jag har misslyckats då alltså, för mitt barn svär?
Jag har ingen kontroll på mitt barn, jag är en dålig mamma som inte kan uppfostra mitt barn rätt?
Hon ansåg att man inte kunde skylla på dagis och nej inte när det gäller allt men mkt kommer även utanför. Barnen kan höra flera vuxna som säger fula ord, mitt barn hörde ungdomar i bussen säga fula ord och reagera på det. I hans öron kanske det då låter som att det är okej att säga så. Dem gjorde ju det.
Så jag kan inte skylla på dagis, jag kan inte "skylla" på att mitt barn mår psykiskt dåligt utan NEJ, det är MITT fel, det är JAG som gjort fel...

Kände att jag inte riktigt kunde hålla med om det, blev lite smått irriterad.
Visst det är mitt ansvar att lära barnet vad som är rätt o fel, men det går inte över en dag. Hör man ett barn svära så anklagar man föräldrarna direkt....

När jag ändå är igång o klagar så kan jag fortsätta, har läst några bloggar och det är många kommentarer om det där med att mamman börjar jobba direkt efter förlossningen, att pappan är hemma o tar hand om barnet.
Vad är det för fel på det?
En del kvinnor mår dåligt av att gå hemma och vill ut o jobba. Många kvinnor kan inte amma eller vill inte och vad är det för fel på det?
Vad är det som är så fel med att pappan kanske vill va hemma från början istället.
Alla klagar på när kvinnan börjar jobba en vecka efter förlossning men ingen klagar på pappan när han gör det?
Barnet behöver inte ha bröstet, det går lika bra med flaskan!!!


Idag har pappa o bror varit här, blev lite fika o fira pappa eftersom han fyllde år igår.
Fick lite hjälp i lägenheten så nu har soffan ner plockat likaså sängen, dem tog med sig alla saker som ska till tippen så det va otroligt skönt att bli av med det.
Nu är det nog inte så mkt kvar, alla kläder och lite i köket. Leos rum ska jag ta ikväll då han sover, det mesta där inne är bara att kasta eller spara. Måste köpa nytt till honom, har inte mkt för just hans ålder.
Han kommer önska sig en hel del leksaker i julklapp. hehe

Nu är det bara en vecka kvar tills vi flyttar... Fattar inte att det har gått så fort, va ju inte länge sen som det va 2månader kvar.
Då tänkte man, men gud så lång tid det är kvar, nu tänker man: hur fan ska jag hinna!!!
Hoppas jag hinner med både packning o städning för det ska vara klart fredag kväll... Hoppas Leo låter mamma styra ifred och inte pillar på allt ;)

Nu blir det dusch av barn och sen sängen. Han vakna igår kväll av hostan och somna inte förens halv tolv och vakna strax efter sju...
Natt natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0