Landet

I fredags så blev det att städa av lite och packa inför helgen. På em sen så kom Sofia med fam en sväng, blev lite fika o prat och grabbarna lekte som tusan. Dock så va Leo o Noel som hund o katt då men vissa stunder gick det bra ;)
Efter dem åkt så hann jag inte mer än att stänga av datorn så kom pappa...När vi kom ut till landet så tog vi det bara lugnt, regna så vi va bara inne. Kollade på Lets Dance och sen blev det sängen.

Lördagen sen så va vi ute hela dan, vi va väl inne max 2 tim på hela dagen tror jag. Det blåste lite kyligt lite då o då men annars så sken solen så skönt. Leo hjälpte morfar att snickra, så blev både att såga o dra i skruvar och spika. Spela lite fotboll och Leo körde runt med en gammal kärra och säckkärra.
Men det bästa för Leo va nog när han fick åka fyrhjuling och a-traktor med sin morbror... Oj oj så glad o stolt han va. Speciellt när dem åkte med bilen, han blev extra glad då dem åkte en låång sväng på stora vägen... Små saker kan göra barn väldigt glada :D
Gick in sen vid 19 o tog lite kvällsmacka innan det va dags för sängen för Lillen, vi andra kolla på tv o bara tig det lugnt...




På söndagen så gjorde vi inte så mkt, jag o Leo vart själva ca 2 tim så vi va ute o lekte, sparka lite boll och sen gick vi in en sväng o kolla film o barnprogram. Sen gick vi ut igen och spela fotboll en bra stund, även i regnet ;) Hade jätte roligt och fick hör många goa skratt :D
Leo o jag skulle bo på landet, så skönt..egen tomt, inga bilar överallt, lugnt o skönt.
Det ända negativa är alla djur o småkryp som finns mer på landet...Som speciellt fästingar, kröp en på Leo när vi hade kommit hem till stan... Det klia på min kropp hela kvällen, usch...

Idag va det dags för dagis igen, efter att ha lämnat Leo så gick jag hem o kolla datorn lite sen städa jag av i köket o ställde upp köksbordet, blev så fint. Bara stolarna som behövs målas med.
Sen fick sig garderoberna i hallen en omgång oxå, lite som ska ner i källarn o så torka jag av lite. På em så fick jag världens jävla huvudvärk, extremt jobbig. Blev bara värre o värre och hade lätt kunna börja gråta pga värken... La lillen som fick lägga sig utan saga :( och sen tog jag 2 värktabletter och blev sängliggandes(soffan) i nästan 2tim, dock är det inte 100 bra utan är väldigt seg i huvud o ögon. Så blir att krypa ner i soffan nu och sen vänta på att brorsan kommern hem så jag vet att han kommer hit ordentligt. Han har ju varit på fotbollsmatch så IFK norrköping spela.

Imorgon är det dagis som gäller och jag ska köra en städning i sovrummet!

Hoppas ni haft en bra helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0