Söndag

När man väl är barnledig och kan få sovmorgon så vaknar man tidigt iaf.
Igår vakna jag vid 8 fast jag hade tänkt att jag iaf kunde sova till 10 men men.. Upp o åt lite frukost och sen börja jag styra o ställa. Dammsög o torka sovrummen och ställde tillbaka nästan alla möbler. Bara bokhyllan och hallmöbeln kvar. Kommer bli bra sen när det är klart. Sen det gamla vanliga med disk o lite små plock, sen vid 11 så kom Jb på besök då han åkte hem från jobbet, alltid lika trevligt.
Vid 12 så kom Grodan hem efter att ha varit hos sin morfar, Jb åkte strax där efter(han ville träffa Grodan först). Sen tog vi det bara lugnt, myste o lekte på hans rum.

På em sen så gick vi till Netto o köpte lite lördagsgodis, blev även lite chips o dipp till mig... Gott men väldigt onyttigt. Leo somna vid 19 sen och jag läste lite bloggar och sen vid 21 så kolla jag polisskolan, ÄLSKAR dem filmerna, har sett dem hur många gånger som helst. Men självklart så somna jag i soffa och missa det mesta av filmen, vakna vid tolv igen o kröp ner i sängen...
Kors i taket så sover jag i mitt rum, länge sen det hände(bara en gång sen jag flytta hit) hehe

Idag tyckte Grodan att det va dags att gå upp redan 6.40, inte riktigt vad mamma ville men det vara bara att gå upp o se glad ut. Åt frukost o kolla barnprogram en stund.
Nu tjatar han om att vi ska ut på promenad så det är nog lika bra att göra sig iordning. Blir nog ev en promenad till dagiset så kan han leka av sig där. Dem har en sån bra uteplats där.
Annars blir dagen lugn.

Imorgon är det dags för dagis och sen ett besök på Vc för att kolla hans öra. Och när han är på dagis så ska jag ta en storstädning i köket, dags för det igen.
Det är även dags att ta tag i mitt liv med(har jag sagt förut va?) men nu måste det bli slut med alla onyttigheter och börja med långpromenader så man kanske kan gå ner några kilo. Jag har ju några tim på mig då Grodan är på dagis. Skulle va så jävla skönt att börja på ett gym, tror det skulle bli lättare då att gå ner i vikt o få bort hängmagen ;)... Känner jag mig själv rätt så blir jag så lat om jag ska göra det hemma och då händer ingenting....
Ska vi börja på gym i höst Sofia?(som vi små prata om) jag är på!!!


Gjorde mitt största misstag igår!!!
Jag har alltid varit rädd för att föda vaginalt och det va en lättnad för mig att det blev kejsarsnitt med Leo. Jag har aldrig sett en förlossingsfilm där man verkligen får se vad som händer o så...där nere...
Det är där mitt misstag kommer in, igår hitta jag det på youtube och såg två stycken och jag säger bara en sak: ALDRIG ATT JAG KOMMER FÖDA VAGINALT!!! Ännu mer rädsla inför det... Det värsta jag sett, kunde tyvärr inte se det fina i det och absolut inte att filma det för att sen se på det hemma....
Vilken tur att jag aldrig kommer skaffa fler barn!!!

Det va lite uppdatering från mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0