Energi tack

Hur mycket ska man orka som förälder?
Hur mycket skit ska man ta från sitt/sina barn?
När ska man be om hjälp?
Kan man be om hjälp utan att klassas som usel förälder?

Jag vet inte vad jag ska göra åt min sons trots, det håller på varenda dag..hela tiden. Han är mer dum än gullig vissa dagar, vill gärna se mer av dem gulliga. 
Vägrar att lyssna på vad jag säger, blir sur och irriterad och när han bråkar så får han gå in på sitt rum och då bryter ju helvetet loss. Han står o skriker(jag undrar vad grannarna tänker) AAAAAAAAAHHHHHHHHH, din jävel, din tjockis, HÅLL KÄFTEN!!! Och så slår eller sparkar han på dörren. Öppnar dörren titt som tätt och så är jag där o stänger och säger att du får komma ut när du är lugn och jag säger till. Då blir han ännu mer arg.
 
Han kan bli sur för att han måste gå hem till dagis, det är oftast då det börjar.Då kan han gå o gråta hela vägen hem.
Vad ska man göra? Varför får han såna här utbrott? Han har ju för fasen varit i trotsåldern sen han va 2½(dock inte så här illa)
Varför kunde inte hans pappa ta sitt ansvar? Då hade jag ju iaf fått va själv ibland.  Hur mycket mer orkar jag? Idag efter brorsan gått o Leo va på sitt rum börja jag gråta :/ 
Hade L haft sin pappa hade han nog varit lugnare, jag förstår att L mår dåligt över separationen från sin pappa men jag kan inte göra nåt åt det tyvärr...
 
Och inte har man barnvakt heller, eller man har ju inte det ofta. Han är ju typ aldrig borta en hel helg, nu va det flera månader sen. Han ska iväg den 7sept hela helgen men det är ju långt dit....
Känner mig taskig som bara "kastar skit" mot min son men mitt psyke mår inte så bra som jag vill tro. Jag orkar inte med detta nu....det erkänner jag...
 
Jag har ingen energi till nåt, hemmet ser för jävligt ut, på riktigt. Jag skulle inte kunna ta hem nån när det ser ut som det gör nu. Och jag har fortfarande problem med illa luktande doft från ena garderoben i hallen(fast den är tom) så det luktar sunkigt när man kliver in. Då vill man ju inte ta hem folk.
Har fått tips att tvätta med klorin men glömmer alltid bort det. Har gjort det en gång och det blev faktiskt bättre me skulle behöva göra det en gång i veckan för att det kanske ska försvinna helt. 
 
Nej, nu har ungen hållt på i en timme så jag ska ta min cola o choklad o trösta mig o soffan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0