Landet

I fredags så åkte vi ut till landet, va ju några månader sen man va där så va skönt att komma ut.
Leo märkte direkt att dem satt upp poolen så det dröjde inte länge förens han ville hoppa i och även om det bara va 19 grader i poolen så va han i.
Han plaska inte runt men stod där o gick lite försiktigt och sen råka han snubbla och föll i och gud så rädd han blev stackarn. Och då kan ni räkna med att mamma va snabb med o ta upp han.
Tycker inte om när barn ramlar i vatten...
Sen blev det att äta lite och bara mysa framför tv'n. Leo lekte som tusan med morfar o kicki och till slut va han så övertrött att han bara skratta åt allt och sen ville han sova. :)
 
Lördagen va vi ute hela dagen, Leo o brorsan tog en raggar runda i a-traktorn och jag plocka lite vinbär, finns hur mycket som helst att plocka av men jag gav upp då myrorna och spindlarna fanns överallt och jag hade en envis jävla blinning som förföljde mig hela tiden. Han bet mig några gånger med *sur* 
Jag fick även åka trike :D Längtat hela sommaren efter det och nu blev det av, sån härlig känsla att åka men samtidigt läskigt då man inte är säker nånstans...Blir en tur nästa år igen ;)
Sen på em/kvällen grilla vi lite och lagom till vi ätit upp så kom getingarna och ville smaka, alla satt vi som idioter och försökte slå bort dem. 
Dels så tycker man inte om dem och sen så tål inte pappa dem.
Blev mys o bus framför tv'n även då innan sängen.
 
Idag så gjorde vi inte mycket innan vi åkte hem.
Nu har jag äntligen fått hem en cykel, gammal men den rullar så nu blir det att cykla till C varje dag. Så härligt, dock kommer jag ta spårvagnen om det regnar ;)
Fick även med oss lite vhs filmer till Leo och så tog jag hem kartonger med barbie dockorna + tillbehör. Har sagt att jag ska ha dem o spara om jag får en flicka nån gång så tog dem nu innan pappa "råkar" kasta dem.
Men jag behövde inte vänta på en flicka, Leo tycker det är roligt att leka med dem. Satt både hos pappa o lekte och vi satt nu en stund på kvällen och lekte. 
 
Nu blir det att kolla tv eller film innan det är dags att sova, imorgon blir det C och dagis är stängt så Leo ska vara med Kicki några tim. Dem ska visst till vasaparken om det e bra väder.
Blir även en snabbis till Sofia efter C innan jag ska hämta L och så ska jag passa på att pussa lite på min guddotter ;)
 
Natt natt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0