Inskolning

Idag va första dagen på inskolningen och det gick kanon, till o med bättre än första dagen i Ed.
Dagiset verkar toppen bra och Leos fröken är jätte rar, dock har jag lite svårt för att höra vad ena säger men man lär sig väl ;)
Leo ville inte ens gå därifrån och han kunde till och med gå till dem andra rummen utan mig, smög in o skulle bara kolla då satt han o byggde med två andra barn så jag smög ut igen. hehe
Är inte alls lika mkt barn på avdelning som förra dagiset så här har dem nog bra koll på barnen.
Detta kommer bli bra!

Leos pappa ringde förut med och det sluta med att jag ringde familjerätten igen.
"jag kommer o hämtar Leo den 19e" Sa då att hans helg börjar den 20e och så har vi inskolning den vecka så då kan inte Leo åka den 19e. Tror inte han kommer o hämtar honom iaf.
Han sa att han vill ha L varannan vecka men jag sa ifrån. Tjafsa lite och sen lägger jag bara på, blev så trött på han.
3min senare ringer han upp igen och är skit arg.
"när skrev jag på papper om dagis"?
"va fan håller du på med"?
"du och din familj är ju sjuka i huvudet"
"Försöker ni ta Leo ifrån mig eller vad fan är det"?
"du är patetisk"
"det är ju dum som förstört så jag inte har kunnat ha Leo, du har satt dig på tvären."
"min mamma tycker inte om dig längre för att du försöker ta Leo ifrån mig, alla säger att du gör det, mamma, tessan, tessans mamma, mina familj(syskon) då små skratta jag lite o sa: jaså...
"mamma tycker inte om dig för att Leo aldrig får åka ner o hälsa på dem"

Jag vet att ingen står på hans sida, jag vet att hans mamma tycker om mig. Hon älskar både mig och Leo. Och det är INTE min plikt att se till att Leo ska träffa den sidan av släkten, jag har inget emot dem men ska man se på verkligeheten så har inte jag med dem att göra efter det tog slut mellan mig o Leo. Det är tommies plikt att se till så Leo får träffa dem.
Jag hade tänkt att åka ner en dag så Leo får träffa dem o då drar jag vidare till byn så jag får träffa tjejerna. Får se hur det blir, vet ju hur det funkar med skjuts o allt.

Ringde iaf familjerätten och drog upp allt igen och fick samma svar som innan: Jag har rätt att säga ifrån när det gäller halvtid hos pappan.
Dem sa att det är bättre att pappan kommer upp lite då o då och träffar Leo några timmar på dagen, kan inte skicka iväg honom efter så pass lång tid och då det är så långt dit med.
Gjorde en intresseanmälan om samarbetsmöte så nu måste Tommie oxå göra det så får vi en tid efter ca en månad.
Men när jag sa det till Tommie så gnällde han om att han skulle ringa dem i Västervik först för socialen har sagt att han där är jätte bra. Och då skulle Tommie be honom ringa dem här i Norrköping o mig och då blir det andra bullar!!!
Han kunde inte ens fatta att mötet ska hållas i Norrköping eftersom det är här barnet bor!

När ska detta få ett slut, en lösning. När ska jag få leva ett lugnt liv utan "hot" från mitt ex så fort det är något. Hoppas han har liite vett i huvudet och ringer familjerätten om han nu oxå vill ha en lösning på detta. Så skönt att få allt svart på vitt sen.

Kände att jag behövde skriva av mig detta även fast man kanske inte ska berätta om det nu innan man löst allt men ni är så få som läser och jag vet att ni inte är dem som skvallrar vidare, inte ens till era partner. Ni är bäst!!!

Nu ska jag fixa lite mat till Grodan och sen ska vi försöka få ihop kulbanan. I em blir det tvättstugan och när grodan sover så ska jag städa av lite o träna lite....

Love you!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Han är ju Helt sjuk i huvudet!!!

Det finns väl ingen som tycker som han.. fan äckliga ideot!!!



Den 28 ska vi upp till norpan om det är så att du vill åka ner nått, så kan du ju åka med oss upp igen då om du vill.



kram

2012-01-11 @ 22:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0