Ny vecka

och nya tag.

Imorgon börjar vi inskolningen, undrar hur Grodan kommer ta det. Jag hoppas verkligen det kommer gå bra o att han ska trivas. Hoppas personalen är bättre här än på förra dagiset.
Det heter ju så fint som förskola men jag kommer alltid säga dagis.

Igår kväll efter jag läst saga för Grodan så gick jag ut i köket o skulle fixa lite te, då ropar han på mig o vill att jag kommer. Går dit och ser att han är ledsen, han snyftar o tårarna kommer.
- men hjärtat, vad e det?
- jag är ledsen för att jag längtar efter pappa.
- åh hjärtat! ska vi skicka till pappa o be han ringa så du får prata med han?

och det ville han först men när jag hämtat mobilen så ville han prata imorgon(idag alltså) så jag skicka ett meddelande till pappan o sa åt honom att ringa idag. Men än har han inte ringt (11.00) och han kommer antagligen inte ringa heller.
Höll själv på att börja gråta igår då jag prata med Leo, tycker så jävla synd om honom. Att han ska behöva ha det så här. Innerst inne så saknar han sin pappa, men det är inte ofta han visar det. Oftast heter det: hatar pappa och han vill absolut inte sova där.

Som det är nu så kan jag inte släppa iväg honom om hans pappa skulle höra av sig, han har inte varit där sen den 21e aug(då jag fick hämta honom). Det är alltså snart 5 månader, då kan man inte bara lämna bort honom utan skulle behöva träffa sin far lite då o då innan han åker ner en hel helg.


Inatt hade jag en sån himla rolig/gullig dröm.
Drömde om en kille och Sofia. Sofia satt på nån typ av gunga eller nåt och jag skulle skruva ner den ? konstigt, jag vet. Men hon satt kvar på den medans jag tog ner den och då kommer killen in i rummet, tittar på mig o får sitt enormt gulliga leende och börjar skrattar. Han fatta inte varför hon satt kvar o jag vet inte vad. Sen börjar vi alla tre o asgarva, helt sjuk dröm. haha
Men det va länge sen jag drömde om Killen så jag vakna med ett leende på läpparna. Jag älskar hans leedende i verkligenheten, det är så gulligt eller vad man ska säga...

Nog om min konstiga dröm, nu håller Grodan på o degar och snart ska vi gå till Sofia o trollen o leka lite. Sen blir det hem o städa o styra.
Vad ska man ha för mat idag då? Är så fucking trött på att laga mat.

O just det, ev så ska Leo ner till Edsbruk över dagen o hälsa på farmor o farfar. Funderar på att åka med ner och sen åka till byn en sväng o hälsa på tjejerna. :)
Vi får se!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0