Brinner

Har kollat på Allsång på skansen och hade tänkt ta en promenad runt ringarna men fick skippa det.
Vi såg för en liten stund sen att det brinner i Hageby(flerfamiljshus) och då blev ju brorsan nyfiken så han är där borta o tittar nu. Dem trodde det va nåt på vinden så hoppas inga kom till skada.
Får ta en promenad imorgon kväll istället.
 
Annars har dagen varit lugn, inte gjort mkt alls. Gick en sväng till affären förut och självklart så regna det då, men det va skönt att gå i regnet ;)
Prata i telen förut och fick frågan: Hur är det annars då?
Och jag hör på mig själv hur det låter när jag svarar, jag sa att det va bra men det va som att jag inte mena det. 
Är allt bra? egentligen?
Tror inte det, inte allt iaf.
 
Jag är arbetslös, jag trivs inte med hur jag ser ut och jag orkar inte med mitt trotsiga barn, jag känner mig ensam.
Vad ska jag göra. Ja det första är ju inte så lätt o fixa, finns tyvärr inte så många lediga jobb(som passar mig) men jag vill börja träna(vart? vad kostar det? vem vill va barnvakt ibland?) Jag trivs inte ett dugg med mig själv,
mina tankar är: Jag är tjock o ful...
Vem vill ha en som mig, som ser gravid ut bara jag sitter ner. Jag vill få bort min mage, mina feta lår, armarna och rumpan får gärna bli mindre. DÅ skulle jag må jätte bra. Vart ska jag börja?
Jag skulle behöva en Pt som är på mig så jag inte lägger lata sidan till....
 
Och min älskade son, jag älskar honom över allt annat, han är mitt allt, min lilla Groda. Men fy fan vad han går mig på nerverna just nu, detta eviga trots. 
Han har sin pappas humör och det är inte att leka med ;) Jag vill ju inte hänga ut min son här men ni är väl 3-4st som läser o alla har barn.
Han blir arg för minsta lilla, han åker in på sitt rum och sitter då o skriker och kastar leksaker på dörren. 
Det jag får höra är: håll käften tjockis jävel....   Vart har han lärt sig det? Inget jag har sagt här hemma.
Hur får jag honom att sluta med dessa ord?
Hur får jag kontroll över trotset?
När slutar det?
Folk säger att man inte ska stänga in dem på rummet eller att man inte ska sätta dem på en "skämsstol" Vad fan ska man göra då?
Att sätta sig ner på hans nivå och försöka prata är omöjligt, det går inte med honom. 
Och nej jag tänker inte be om hjälp nånstans, sist jag skulle få hjälp(till mig själv) så blev jag lurad och den kossan gjorde en socanmälan så vi fick en utredning på oss...Vill jag gärna inte va med om igen.
 
Jag behöver ladda batterierna, jag behöver egentid, jag har ingen tålamod längre och ibland vill jag bara stänga in mig o gråta. Jag är mamma 24/7 och jag är Carro 0/0... 
Jag har en mamma som bor i Jämtland som inte kan ta Leo ibland, jag har en pappa som just nu inte kan ta honom pga opererad sambo men annars så är det inte mkt till barnvakt där.
Dem bara skrattar lite och säger : "du måste försöka få honom att sluta med det där, prata med honom lugnt och försök att inte skrika"
Vad måste man göra för att kunna få barnvakt ibland....Skrika: JAG ORKAR INTE MER JAG MÅR SKIT!!!!
Nej tack!
 
Nej nu ska jag fixa soffan och sen kolla om filmen är nåt att ha, fick precis veta att jag kommer få en viss summa av Leos farmor så vi kan åka ner dit om två helger :)
Så jävla skönt, komma bort o bara koppla av. Leo kan leka med sin farmor, vi kan gå o bada och jag kan få lite egentid. Kommer ta en låååång cykel sväng då vi är där.
Nån som vill ses då jag är nere ;)
 
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad jag känner igen mig i dig när jag läser detta ! Undrar oxå hur man ska handskas med denna trots ? Hur man ska få ork o tid att träna , får man tid orkar man inte för man hellre njuter av lugnet. Just nu går jag som en zombie som bara vill sova o gråta , men när lillskrutt sover bättre så kan vi ta Leo en stund så du får lite egentid. Puss

Svar: Ja precis man kan tänka ut flera saker men sen struntar man i allt just för det där lugnet. Om det är så du känner så gråt...när R kommit hem så bara stäng in dig o gör det. Jag hoppas du får sova nåt när R är hemma, typ helgerna iaf, annars blir det tufft o orka då snuttan inte sover nätterna än. Tar gärna barnen nån dag, bara säg till
minresamotdetbattre.blogg.se

2012-07-18 @ 09:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0