Jag vill flytta

Det blev som Leo sa, eller nästan...7.55 vakna han så precis i tid till sitt program kl 8 ;)
Medans han kolla på det så låg jag o blunda en timme(jag låg på soffan o han satt hos mig) sen upp o fixa frukost då Lillen sa att hans mage lät. Sen har vi bara tagit det lugnt, en sväng till netto och sen på em så ringde R o fråga om vi ville komma bort till "nya" lekparken o leka så vi gick bort dit en stund innan det va dags att gå hem o fixa lite mat. 
Underbart väder idag, sol...Det har vi ju inte fått för mkt av denna sommar. 
 
Imorgon har vi inga planer mer än tvättstugan, bara ha en mys dag för sen på måndag börjat allvaret igen. Dags för dagis och communicare. Jag har inte kommit nånstans på mitt cv och det känns piss, får fixa det denna vecka.
Och denna vecka är sista för Leo på Önskestjärnan för sen ska dem tillbaka till sitt gamla vanliga, Lillen kommer nog sakna önskestjärnan för han verkar trivas väldigt bra där. 
 
Är så sugen på att göra nåt med håret, det är så tråkigt o livlöst och luggen är ovårdad. Men vad ska jag göra? Behålla lugg o klippa håret i tappar eller låta luggen växa ut o bara ha lång eller kanske rent av permanenta håret? Det gjorde jag för några år sen och trivdes skit bra i det. Tror ni jag skulle passa i det igen?
Måste även färga håret, nu har jag en sån jävla ful utväxt så blää. Utväxten är ljus och resten mörkbrun, jag vill ha nån mellan brun (säger man så) är trött på detta mörka och vill inte bli blond igen. Dessvärre måste jag nog gå till frissan o färga, jag färga med en ljusbrun för ett tag sen men det va bara utväxten som blev snygg, det andra blev ÄNNU mörkare...
Har ni några tips på bra färg eller är det ett besök hos frissan som gäller??? kan även säga att jag tappar hår..
 
Min älskade son, du har nog många tankar i ditt huvud just nu. Och en sak du tänker på är att du vill ha ett syskon. Här om dagen så satt vi o myste i soffan då han helt plötsligt säger: kan inte du skaffa ett barn till mig?
Det gjorde lite ont i hjärtat att höra det eftersom jag inte kan ge honom nåt syskon och det är ju det finaste man kan ge sitt barn...ett syskon...en lekkamrat...
Och även hur mkt jag än vill ha ett barn till så är det omöjligt och tyvärr så kommer nog Leo aldrig få nåt syskon.
 
Jag vill flytta, vill flytta till en större lägenhet(ytan). Rummena här är för små, köket är trångt och jag vill ha ett större sovrum så jag kan sätta ihop min dubbelsäng igen, vardagsrummet är för litet för mina möbler så det ser bara dumt ut och så är det för högt här... 
Vi bor ju på 6e vån av 7 och vi är nästan aldrig på balkongen för det är för högt och även om jag har en spärr/kedja i Leos fönster så har jag aldrig öppet för att jag är för rädd för det. Det är läskigt att bo så här högt med barn och speciellt då det är så himla roligt att stå på elementet och kolla på bilar o spårvagnar.
Helst skulle jag vilja på som i Atrium, markplan och uteplats och uteplatserna där är bra med högt staket och barn kan gå ut o in hur dem vill, dem kan inte rymma nånstans.
Det är fan att hyran är så dyr där och det är skit att man lever på soc, dem godkänner ju inte en för allt hög hyra eftersom vi bara är 2...
 
Nu blir det att kolla igenom lite bloggar och sen krypa ner, ska bli så skönt att sova i min säng ;)
Natti Natti! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja uteplatsen är kanon trivs massor med den! De är inte så dyrt här om man jämför med andra fyror , men de är väldigt dåligt att de inte finns treor här , hade blivit kanon för er! Tyvärr är ju inte rummen så stora här heller puss

2012-07-22 @ 09:42:08
URL: http://mammaiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0