Småland

I torsdags så åkte vi ner till Vika där Leos farmor hämta oss. Åkte o handla lite och sen åkte vi ner till Edsbruk.
Vi kom väl dit runt 15 och efter ca en timme så kom Leos pappa upp o hälsa på, Leo satt vid köksbordet när T och farfar kom(jag vid bänken) och när t satte sig hos L så såg jag att L vände sig om försiktigt o kolla vart jag var.
Han tyckte inte om situationen där i början men skulle inte jag heller om det kommer nån jag träffat två ggr på 1år som sätter sig på huk direkt o säger: heej, får jag en kram... :/
 
Blev en sväng till badet och Leo tyckte det va jätte roligt att bada, efter det gick vi hem igen och då gick Leos pappa hem.
Lekte med farmor och sen framåt kvällen så grilla vi lite, granntanten blev på lyset och gud vad vi skratta åt henne. haha. :)
När vi satt där ute efter vi ätit så fråga L efter pappa så han ringde honom så han skulle komma upp en sväng igen. Men att vänta är inget roligt, fråga flera gånger: kommer min pappa snart? Han titta nerför backen: han kommer inte där. Han va verkligen pappas pojke sen.
Han ser T komma och Leo springer ner för hela backen, överlycklig att pappa kom, dem spela lite boll o bara va.
 
I fredags så följde Leo med farmor o gänget till Vvik och jag åkte till Gby en sväng, hälsa på hos Ulle men det va så mkt folk o stressigt så han tyvärr inte prata så mycket. Köpte presenter till mamma och sen köpte jag lunch på Ica o tog tidiga bussen hem.
Leo o farmor gick till skogen en sväng och Leo hade plockat massa kantareller, jag höll mig hemma ;)
 
Lördagen så blev det lugnt, gick o bada en sväng med farfar sen vid 14tiden så gick jag o L upp till gympahallen och träffade Sofia med familj. Grabbarna lekte av sig, vi va där i 2tim men hade nog räckt med en timme, blev lite trött o gnälligt sen. Jag passade på att mysa bebis ;) 
Mycket rolig stund, dock så fick jag världens huvudvärk sen men kunde vila en stund då Leo följde med farmor till skogen. 
Kan säga att Leo va väldigt trött efter leken i hallen, läste en saga för honom och sen vände han sig om o somna på 3sek :)
 
Söndagen så åkte vi hem men Leo hann träffa pappa en stund på fm så vi gick o fiska och hamna vid badstranden sen när Leo o hans pappa klättra på berget o kände på vattnet.
Och fy fan för den där bussresan, aldrig att jag åker buss en söndag igen..inte på sommaren alltså.
Vi skulle vara i Norrköping 15.50 men vi kom fram 16.50...2min efter vi lämnat vika så kom första bilkön och vi kröp fram som en snigel, en gång stod vi still 10min.
Sen kom nästa kö, självklart i sörping(börja innan sörping) så det tog en stund där igenom.
 
Leo va jätte duktig på bussen, inget gnäll eller nåt. Eller lite blev det i sörping men det gick snabbt över. 
Hem o lämna grejerna sen gick vi till Hc o åt middag på McDonalds ;)
 
Idag har jag varit på C och det gick rätt bra, skulle ha workshop idag(då en kommer o föreläser) men jag klara inte av att sitta i gruppen så jag gick o fixa mitt personliga brev ist.
 
Imorgon är det dags...Vi ska till Kolmården :)... Har väntat på den dagen i 3år nu :/ men har inte haft en tanke på att fråga soc om pengar dit förens dem på C sa det och jag fick det beviljat.
Känner mig dock lite nervös inför imorgon, tänk om Leo bråkar, tänk om jag tappar bort honom, tänk om han inte orkar gå...
Vi ska ju äta middag där(tack Karro o Martin <3) men så behövs ju Mellis o dricka. Vatten kan man ju ha i handväskan, men vad ska man ha till mellis, frukt? mackor?
Finns det nåt man kan ta med som inte behöver vara i en kylväska? För sån äger jag ingen.
Jag vill inte bära på massa skit och jag orkar ju inte dra omkring på en skrinda hela dagen plus att jag ska hålla koll på mr med.
Märks det att jag aldrig hittat på såna här äventyr? haha
Blir att tömma kameran ikväll för kommer nog bli många bilder imorgon ;)
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0