Semester

I fredags förra veckan så åkte vi ner till Edsbruk, tack Johanna att Mia fick låna bilen o hämta oss(som det blev). Jag hade tagit ut 5dagar ledig så vi stanna en vecka.
 
I fredags så jobba Mia så jag o Leo gick upp till hans pappa då Leo ville se sitt rum som pappan pratat om. När vi kom upp så kom T o mötte oss och hade med sig hunden. Och jag lovar att den hunden är ju helt sjuk...nej men inte väluppfostrad iaf. 
Skäller som en idiot hela tiden och ska verkligen rusa fram för att hälsa(vilket han inte fick). Det va som om han skulle attackera oss, en gång så fick jag rycka undan Leo bakom mig...
Inne sen blev det inte mycket bättre, Leo blev rädd så hunden fick vara instängd. Efter en halvtimme/timme så fick hunden komma fram o lukta lite på Leo(L bestämde själv) och sen va det inget mer med det.
Sen bar T Leo på armen och det gilla inte hunden, började åter igen skälla som en idiot och hoppa(flera gånger) på T och L o även en gång på mig...Både T o T fick säga åt honom men hunden lyssnar verkligen inte på dem...
Efter en stund gick vi hem till M igen och T följde med, jag handla lite mat och fixade tacos.
Kvällen blev bara lugn.
 
Leos farmor jobba alla dagar förutom måndagen men dem hann ju umgås på fm och vissa kvällar va Leo vaken när hon kom hem. han har även träffat T alla dar(förutom en) men det har varit korta stunder.
Så det har blivit lekplatsen och en dag va vi uppe vid skolan o lekte. När vi kom upp dit så va Leo tvungen att besöka toan så vi va tvugna att gå in till T (vilket jag tänkt att vi absolut inte skulle) men hunden va instängs i köket(galler vid ingången) men ta mig fan så höll han på iaf...skällde o hoppa på Tessan och lyssna inte ett jävla dugg, tror till o med han högg mot tessan när hon tryckte ner hans huvud... Vad är det för fel på hunden? Eller det största felet kanske ligger hos husse o matte?
Men jag lovar att dit ska INTE Leo mer iaf....
 
I måndags då M va ledig så åkte jag till Gamleby en sväng, träffade tjejerna...Blev lite te o prat ;) Sen hem igen och bara ta det lugnt, hade ont i huvudet så jag mådde illa. 
Egentligen skulle man ha papper o skriva upp varje dag vad man gör men en dag så träffa vi Sofia m fam, alltid lika roligt o trevligt :) och självklart blev det massa bebismys med. Blev kvar där några tim och blev bjudna på mat av R's mamma, jätte gott :)
 
I torsdags så åkte vi hem på kvällen med Sofia o Rickie och mitt på dan så kom Leos pappa ner en sväng och stanna kanske en timme....EN timme fast han visste att Leo skulle åka hem. Anledningen till det:
"jag måste hem o äta mat, man måste äta för att överleva vet du. och så måste jag ta hand om lägenheten"
Det sa han med en liten halv tjurig ton...Men alltså jag visste inte vad jag skulle svara, vadå ta hand om lägenheten, det har han sagt hela jävla veckan att han måste städa o tvätta... Och äta kunde han ju faktiskt gjort senare... Han brydde sig inte om Leo ett jävla skit, fast leo sa att han ville att pappa skulle stanna en stund till...
Ska en förälder göra så? Men det är bara ännu mer bevisat nu: Tommie är ingen pappa!!!
 
 
Nu ska vi fixa iordning oss för att sen gå o handla lite då vi ska ha tacos ikväll. Vi storhandla igår men ändå så glömmer man saker :/ haha... Har även tvättstugan i em(måste tvätta om ALLA rena kläder då dem luktar skit efter vi varit där nere) Sorry, men sant!!!
Imorgon ska vi över till grannen(brorsan) och fira pappa då han fyller år. 
 
På måndag är det dags för dagis igen, jag är visst ledig måndag o tisdag såg jag på schemat...Skööönt ;)
Kanske man ska gå o kidnappa novis en dag o mysa lite med henne ;)
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0