Helgen

I onsdags blev det ett besök på Vc för min del, denna hosta har gått mig på nerverna nu. Fick världens hostattacker när jag la mig ner och det kunde ta 2tim innan jag somna. Och då blev det nästan sittandes.
Fick en tid 10min efter jag pratat med dem så gissa vem som stressa bort dit, men jag hann ;) Kolla hals o öron o lungor o hjärta men allt lät bra. Hade lite feber med så fick lämna ett blodprov som inte visa nåt utan det är bara nåt litet virus. Fick hostmedicin utskrivet och tog det till kvällen, inte en enda gång hosta jag när jag lagt mig, jag somna på 20min och sov hela natten och blev det sittandes(ifall att) och det kändes i ena skinkan sen, faan så ont jag hade. Hahaha
Men sen har det inte hjälpt lika bra dem andra kvällarna nu men hoppas det försvinner snart.
 
I torsdags så var jag ledig och då ville Lillen va hemma med mig så det fick han. Vi gjorde inte nåt speciellt då utan tog det lugnt hela dagen, spela spel och måla. Sen på em så kom pappa med en cykel till mig, hoppas jag får behålla den här mer än två dar nu.
 
Igår va det dagis för Lillen, jag va fortfarande hemma då jag inte orkade gå till C. Men jag missa inget speciellt så det gjorde inget. 
Hämtade Lillen vid 14, ville inte riktigt gå hem först utan stod med tjurig min men sen berätta jag att vi skulle baka och då jäklar blev det fart på honom ;) Till o med så han kröp upp i famnen(jag satt på huk) Gick bra att gå hem, gick snällt med mig o glad och pratade. Mumsade på ett äpple med.
När vi kom innanför dörrarna här så fråga han:
"ska vi mysa lite i soffan utan att sätta på nåt" (han mena tv'n) Så vi satt där en stund o bara satt sen blev det en tripp till affären.
Innan vi gick så tänkte jag, men jag har lite mjöl kvar det räcker nog. När vi kommer hem säger jag: A men va fan...
kom jag på att jag hade kastat den påsen då det va djur i den...Så fick vänta på brorsan som kom med mjö men då va klockan för mkt så vi strunta i att baka då.
 
Idag vakna vid 6.30(yeeahh eller inte), låg och kolla på bolibompa en stund innan frukost. Sen har vi målat, spelat och bakat muffins. Och dem blev bra, för att vara jag ;)
Nu ligger Grodan o vilar i soffan och jag ska ta tag i disken. Blir lugnt resten av helgen, inga planer alls.
Leo längtar till nästa helg då han ska ut till morfar o kicki. Jag ska till Borgen eller bara gå på bio, beror på vad ekonomin tillåter.
Sen längtar vi till helgen efter det då mamma/mormor och anders kommer :D, då ska även kusin J firas då han fyller 30. Och så ska dem få en bebis i dec :)
 
Svar på kommentarer:
Jag hoppas oxå det blir bättre innan skolan börjar men inte ska dem väl trotsa till 7års ålder ;)
Vi behöver verkligen va ifrån varandra men tyvärr är det inte så lätt, kanske blir en helg var 5mån ungefär :/
Jag vill inte ha nån stödfamilj, då skulle det kännas som att jag misslyckat totalt i min roll som mamma, då skulle jag må sämre. Och Leo skulle absolut inte må bra av det, han är så rädd att han ska förlora mig, att jag ska lämna honom som hans pappa gjorde. Och så är han rädd att jag ska försvinna för gott för han vill inte ha nån annan mamma(berättat för mormor)
 
Nej, nu ska jag ta tag i hemmet!
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0