Stopp

På väg till dagis igår reagera jag på att det va mycket folk som va ute o gick (mot Hc) och fick bara en tanke: går inte bussen?
Efter jag lämnat Leo så gick jag bort mot hållplatsen och det stod folk där så tänkte inte mer på det, stod där en liten stund och sen går några därifrån efter att dem läst på tavlan. Kollar upp och då står det att det är skyddsstopp på både linje 102 och 103, då blir man lite irriterad eftersom jag måste åka båda för att ta mig till Cc o hem.
Men så kom det en buss iaf, jaha vad bra tänkte jag o gick på. Efter en liten stund så berättar chaffören att det är den ända bussen som går, då känner man lite smått panik över hur fan man ska ta sig ut till Hageby sen.
Men men allt ordna sig sen, jag kunde gå mellan Cc o söder tull och det finns en annan buss som stannar vid Hc men när jag kom ner till Söder tull sen så hade bussarna börjat gå igen...
Tur det för Östgötatrafiken!!!
 
Åkte med brorsan ner till stan och så hamna vi på samma buss hem med.haha...Vi gick av vid Hc då jag skulle handla lite, sen hem till mig.
Vid 14 gick vi o hämta trollet på dagis, när vi kommer ner med hissen så ska brevbäraren gå in i hissen och innan dörren hinner stängas så säger Niclas HÖGT: Carro, ta moppen och spring! (då posten har en moppe här)
och vad vi skratta, undra då vad hon tänkte egentligen. Sen när vi kom ut så kom Niclas på att han sa: ta moppen o SPRING... Hade det inte varit lättare att åka. haha
 
Efter vi hämtat honom så tog vi det lugnt och sen börja jag med maten o Niclas åkte hem och Lillen låg o vila i soffan. Vid 17 så kom Liam o Noel hit då vi skulle ha lite fredagsmys :) Grabbarna lekte o styrde på som vanligt, dem va mellan golv o tak ;) Blev lite mat och sen mer lek. 
Vid halv åtta så åkte godiset fram och då blev alla nöjda, dem hade frågat mååånga gånger innan när vi skulle äta godis, hihi. Så jag slängde dem i soffan med varsin filt och dem satt lugna en liten stund iaf medans dem åt ;)
Jag fick kolla på fångarna på fortet själv då dem gick o lekte ist, Noel sa att han skulle leka lite sen ville han hem.
Så efter en stund ville han hem o R kom o hämta dem, va jätte roligt att dem ville komma. Får vi göra om snart igen men då har jag lovat Noel att dem ska få sova över. 
 
Idag blir det nog lugnt, lillen frågar redan när grabbarna kan leka igen. 
Är så trött på denna jävla lägenhet med, det har varit stopp i duschen (igen) sen i torsdags och igår när man spola i toaletten så börja det låta o bubbla i avloppet...till duschen... Vad fan är felet?
Har nu gjort en felanmälan till hyresvärden men det ser dem inte förens på måndag och så stod det att det kan ta 5dar innan dem kommer....
Kommer nog bli en bra helg, nu vågar man knappt spola i toan... suck!!!
 
Nej, nu ska jag sätta mig med lite korsord innan det är dags att ta disken

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0