Småland

I fredags åkte jag till optikern men synen har inte förändrats så behöver inga nya glasögon, skönt... Så då vet vi att huvudvärken inte beror på det.
Efter det så åkte jag hem o hämta väska o bilstol och sen vidare till dagis o hämta lillen. Ner till stationen och vänta på bussen. Lillen tyckte det va jätte roligt att vi skulle åka till farmor.
 
När vi kom ner så blev både L o hans farmor glada och L blev ännu gladare sen när han fick ett paket av henne(försenad födelsedagspresent), ett spel så det hann vi spela några ggr under helgen.
Sen kom även L's pappa dit och det märktes ju direkt att han vaknat på fel sida, verka så tjurig. Men L drog med honom till lekplatsen så då passade jag på att ta en promenad helt ensam, såå skönt. Blev en liten promenad iaf, fastnade vid badet i solnedgången men sen blev det för kallt och då gick jag tillbaka.
L va redan tillbaka och då gick pappan hem direkt, va gnäll mellan L's pappa o farfar...Att en 29åring inte kan göra nåt själv utan fortfarande kör med sin pappa och gnäller sen för att han inte får sin vilja igenom....

Lördagen så tog vi det lugnt, jag iaf ;) L lekte med sin kusin hela em/kvällen. Det va ju tänkt att vi skulle ha sovit hos pappan men vi stanna kvar hos farmor.
Vi skickade ett sms till honom men han kunde inte komm än, han hade panik sa han...Hela dagen gick och vi hörde ingenting från honom.
Sen gick jag ut o prata med P i telen och det va väl vid 16-17 tiden, då skicka han o fråga om vi kommer. När jag sa nej så märktes det direkt att han blev sur, men han kunde inte förstå varför. Han har inte brytt sig på hela dagen, inte visat nåt intresse för sitt barn, skyller på panikångest och att han inte har tabletter o inte kan gå ut.. Varför ska vi då bry oss om honom och varför vill han ha dit sonen om han nu mår så dåligt.
Så säger han sen: Du skulle bara veta hur det är att ha panik. Att jag då skulle förstå honom.
Men bara det att jag har levt med panikångest i 2år nu, men skillnad mot honom så kämpar jag på, jag tar mitt ansvar, tar hand om mitt barn.
Jag klara mig utan tabletterna när jag mådde som sämst. Sen tog jag några ggr då jag börja på cc men efter 3mån va jag utan tabletter och har inte ätit nån sen sept.
Blev så jäkla irriterad på honom så det finns inte.
Men L fråga inte efter honom på hela dagen utan fråga en gång på kvällen när vi skulle dit men sa att pappan mår dåligt så vi sover hos farmor. Och han köpte det och lekte sen vidare

Söndag och äntligen ska vi åka hem, så skönt!!!
På morgonen fick jag ett sms av pappan då han frågar när vi ska åka o hur. Jag tänkte inte så mkt på det utan svarar och då säger han: okej, vad bra, då hänger jag med, ska vidare till Ö...
Inte nog med att han skiter i sonen vad fan får honom att tro att han kan bestämma o passa på att åka när en annan ska göra det, ist för att ordna saker själv. Han mådde så dåligt dan innan men helt plötsligt orkar han åka iväg oxå...
Farmor'n mötte honom i trappan när han kom dit och hon kom in före honom, irriterad...Då har T frågat om hon har 50:- som hon kan ge till mig, fast han är skyldig mig...
När jag o M sitter vid bordet så kommer han, med världens jävla attityd och bara säger: har du gett henne pengarna då!!!!
Bara attityden o kroppsmässigt så betedde han sig som ett svin, M sa förstårs nej och då blev han ju sur och han lever ju bara på socbidrag, dricker lite vatten och bara går o smäller dörren efter sig...
Denna dag blev jag så jävla irriterad så jag skaka och kunde lätt sätta mig ner o gråta,länge sen man blev så sjukt irriterad....
Han va på det humöret hela tiden o man fick ju säga till han några ggr, men han va ute lite när L va ute iaf. Klaga sen vidare om pengar att han lever på bidrag och att han inte tänker sitta hemma o köpa hem massa mat utan han vill ha roligt och han lever på andra, äter hos andra... Han som sa det själv...
Hur sjuk får man va? TUR att inte min son är där varannan helg iaf.
ALDRIG att den "karl" kommer få ha mitt barn nån gång...någonsin....
 
 
Igår(även idag) hade lillen jätte svårt att somna, tog 2tim för honom(idag 1tim) och han sov till 9 i morse ...Det va evigheter sen han sov så länge...Blev chockad...
Förut så städa jag vardagrummet och jag är sjukt trött på mina möbler här inne då dem är för stora för rummet. Sen kom jag o Leo på en bra iden att vi kunde dela på bokhyllan så sagt o gjort." Jag plocka bort alla grejer o börja skruva så nu är överdelen borta(tack R som hjälpte mig att lyfta ner den)
På onsdag blir det att bära ner alla delar till källarn(då mamma kan hjälp mig) och vid nästa barnbidrag blir det att köpa vit färg till den. Hatar träfärgat..
Sen ska jag ha ljus och en murgröna på "bänken"... Kommer nog bli bra det där...
 
Imorgon är det ju valborg, se om man hittar nån brasa att gå o kolla på med Lillen
Onsdag ska vi ju självklart kolla kortegen, se om pappa ev kör i år :) Mamma o anders kommer då, dock stannar dem bara till torsdag men får ju träffa henne iaf.
Ser fram emot fredag, Lillen ska ut till sin morfar och jag får besök :)
 
Nu blir det de gamla vanliga, lite te innan sängen :)

Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0