Tandläkarskräck

Tog mig till tandis men dem hade fullt upp och va sena idag så fick ju sitta o vänta 30min, gjorde ju inte saken bättre. Hinner man ju bli ännu mer nervös.
Inne i rummet sen så hade dem musik på och det är lugnande, då kunde man koncentrera sig på det och kolla ut genom rutan. Men fy fan när dem börja sen, skulle bita på en grej då dem va tvugna att fota tanden, så obehagligt och även när dem spruta bakteriedödande sen.
2 som höll på med 4 redskap i mun på mig, då va paniken nära.
Diagnosen: inflammerat tandkött, visdomstanden växer snett och kan inte komma upp ordentligt då det inte finns plats. Den nöter på tanden framför vilken kan resultera i hål i den tanden.

Så nu väntar jag på remiss till käkkirurgen för att operera bort tanden...i Linköping :/
Känns hemsk att behöva genomgå detta men lika bra att göra det innan det förstör den andra tanden. Måste höra efter om dem kan söva en då, bara tanken att ligga vaken och se hur dem håller på o alla grejer i munnen får mig att vilja ringa återbud redan nu. 
Sover man så ser man inget och man märker inte när det känns obehagligt o allt...
Mamma kom o håll min hand!!!! ;) 
 
Nu ska jag ta o krypa ner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0