Busfabriken

Som rubriken lyder så åkte jag o Lillen till busfabriken igår, kom dit vid 11.15 och landa hemma kl 18 igen :)
Lek o bus hela dagen, det värmer mitt hjärta att se Lillen ha så roligt och skratta så mycket. Studsmattan är fortfarande lika populär och jag vet inte hur länge vi va vid dem, Leo är ju höjd rädd så han är inte den som klättrar iväg hur som helst och hur högst som helst och mig gör det inget då jag är lika höjdrädd ;)
Åkte kana, hoppborgen och bollhavet..Dem har ju även stora bollar(typ pilates bollar) och där va vi en stund o kasta  sparka på varandra. Sen råka jag o Leo krocka med varsin boll så han åkte på en liten smäll mot ansiktet så han blev jätte ledsen, visa sig att han råkat bita sig i tungan och det va lite blod på den...Men det sa jag inte till honom för då hade inte han lekt mer(han klarar inte av när han blöder)

Blev även lite lunch där och sen försökte vi vinna lite nallar, vi vann en boll och en nalle...Lyckan va total för Lillen då...Även att han blir fem snart så älskar han fortfarande sina nallar o filtar precis som när han va liten.
Och det är mysigt med filtar, jag skulle kunna ha hela soffan full...Måste nog köpra några nya snart ;)


Efter ett antal timmars lek så kom brorsan o hämta oss, så vi slapp vänta på buss o spårvagn...Stort tack bror..
Passade på att åka förbi affären med då mjölken va slut hemma.
 
Idag har vi tagit det lugnt, sovmorgon till 9 så jag klagar inte. Var borta på Hc en sväng förut då mumintrollet va på besök där, det gick bra att stå en bit ifrån o kolla men han ville inte gå nära.
Precis som med elefanten på busfabriken, han håller sig gärna på avstånd. Försökte berätta för han att elefanten inte är dum utan vill hälsa på barnen och han vet att det bara är en person som klär ut sig.. Så igår "tvinga" jag fram han lite så vi hälsa på E, tog i hand och sen fick E kittla Leo lite på magen..allt för att L skulle få se att det är inget farligt.
Återstår att se om det hjälpte, märker vi nästa gång vi åker dit.
Hoppas det blir snart igen och då ska vi försöka få med oss familjen Mellgren med ;)'
 
Ska läsa lite bloggar nu och sen ska lillen o jag kolla Mello och äta massa onyttigt :)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: sofia

ja nästa gång måste vi med :) SÅ kul där o barnens lycka är ju total där hiih

Svar: Ja precis, får planera in en dag dit :)
minresamotdetbattre.blogg.se

2013-02-10 @ 11:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0