Sjukstuga

I måndags blev jag hemma då jag kände mig hängig och hade ont i kroppen, precis som man kan känna innan en förkyldning bryter ut.
På kvällen börja Leo hosta så förstod att han skulle åka på nåt då med. 
Blev hemma tisdag med så Lillen fick ledigt då, hosta hela dagen och på kvällen kom febern. Och han har legat i feber hela veckan, inte sky hög men en dag va den uppe i 39.1, han har varit rätt pigg ändå, lite hängig o sovit middag. Det som oroade mig va att han inte åt nåt på två dagar, några små tuggor av nåt och sen massa vatten, visst dem klarar sig men lite orolig blir man.
 
Igår va han feber fri men kom på kvällen igen men när han vakna imorse så va den borta. Hoppas det iinte kommer tillbaka mer nu. Är det bara hostan som vi vill ha bort med.
Förut va jag aldrig orolig när det gällde nåt, varken sjuk eller slå sig och så men sen man blev ensamstående så är man lite mer orolig...
 
Och han är bra på att skrämmas med(även fast det inte va mening). Han har ju haft ont i kroppen nu när han haft feber och inte alltid orkat gå...
Natten till torsdagen(tror jag) så vakna han på natten och ville gå på toa så han gick dit. Jag somna om i två min o vakna och tänkte, visst fan, han gick ju på toa.
Kollar i sängen(han sov inne hos mig) o det va tomt, ut i hallen och ser att det är mörkt i badrummet(vad nu???)
Öppnar dörren och ser Leo ligga på golvet framför toan, hjärtat gjorde en dubbel volt, tänder fort som tusan och ropar Leo!!!
Då tittar han upp nyvaken och säger "jag orka inte gå"...
Lilla hjärtat orkade inte gå tillbaka så han hade lagt sig på golvet o somnat... Mammas älskade prins, tyckte så synd om honom, att han inte ropa på mig?!?!?
Så det va ju ingen fara fast man får andra tankar när man såg han bara ligga där på golvet...
<3
 
Idag blir det lugnt, lillen är fortfarande trött på dagen så vi är inne o myser och försöker bli helt friska. Måste se till o boka en tvättid med ifall vi kommer iväg till dagis o Cc på måndag. Måte ju ha rena kläder annars med men ja... ;) 
Har läst med att Melodifestivalen börjar visst idag så det kan jag ju inte missa :)
 
Nästa vecka (8e) prata Leos pappa om att komma upp o träffa honom, men vi vet ju hur det brukar bli så ingen ide att berätta för Leo. 
Leo lär ju märka det ifall pappa är med till dagis...
 
Måste börja planera Leos kalas med, blir ju den 9mars då 8 är på en fredag men vet inte hur jag ska göra.
Kommer alla som jag tänkt bjuda så blir vi 15st och då får vi inte plats här... Man kan ta det på två dagar men vilka bjuder man till vilken dag...
Och då blir det två tårtor med, ska man ha kakor o bullar oxå eller räcker det med tårta???
Hur brukar ni göra... Eller kan man bjuda på nåt annat innan tårtan....
Och jag älskar att planera saker in i minsta detalj så kommer nog börja redan ikväll ;) 
Måste ju beställa marsipan med.
 
Presenter, vad köper man till en som blir 5år???
Ide torka och Lillen vet inte ens vad han vill ha....
 
Nej, nu blir det att fortsätta lite här och sen mysa med sonen!
Hoppas ni får en bra helg!!!

Kommentarer
Postat av: sofia

stackarn :/ inget kul när dom är sjuka . skönt att han mår bra nu iaf :) kul o planera kalas ju :) o vad man bjuder på är ju helt valfritt :) finns inga riktlinjer :) tårta räcker gott o väl tycker jag iaf. =)vi ska bort på fre kvällen men om vi får så kommer vi gärna på fredag under dagen?? o har du inget kalas på fredagen räcker de med kaffe för oss =)men VAD ska man köpa? hiih

2013-02-02 @ 17:28:54
URL: http://mammaiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0