2013

Ja då va vi inne i 2013 nu. Igår den 1e så blev man 26 år, men jag fyller 25 varje år nu ;)
 
Nyårsafton fira vi med pappa kicki och Elin, gick över till dem vid 16 tiden och då fixa vi lite mat och spela lite med Leo. Sen blev det att äta och sen tog vi det lugnt och bara myste framför tv´n. 
Vid 21 kom kicki hem från jobbet och då fika vi lite på tårtan jag gjort. Strax efter 23 gick vi ut och smällde en raket och skulle släppa upp lanterner men av 5 så fick vi bara iväg 2st. Så dåliga dem va, dem va mycket bättre förra året. I år va dem myckket större och själva "ballongen" va mkt sladdrigare. Det gick att tända dem efter mkt om o men, men dem flög inte iväg och ena min blev det brännhål i..
 
Efter det så gick vi in då vi valde att kolla fyrverkerierna inne för Leos skull och vi gjorde rätt val. När dem började sen så small det som fasen från alla håll och vi hade ju balkongdörren och köksföntret öppet då vi ville höra men när v stod med Leo på balkongen så blev han rädd och ville inte alls kolla mer.
Men efter en stund i soffan så satt vi sen på köksbordet och kolla en bra stund, då tyckte han det va fint.
 
Jag förstår honom, han är precis som mig när jag va liten...jag tyckte oxå det smällde för högt och höll alltid för öronen och ville hem(om vi ej va hemma)
Och då är det skönast att stå inne.
 
Igår fyllde jag då år men jag hade inget firande utan tog det bara lugnt med Leo. Vi lekte på hans rum och kollade filmer och spelade spel och åt tårta o godis. Riktig mysig dag!
Fick present på nyårsafton av pappa o kicki, en egen shoppingdag på Ikea :) 
Dem ska fixa barnvakt och så följer pappa o kicki o Elin med till Ikea så jag kan handla. Blir ju skönast utan barn då kan man kolla o handla i lugn och ro och jag tror nog Leo har det roligare med morbror än att gå i affären.
 
Idag står det städning på schemat, så svårt att komma igång bara, man blir lite seg när man sovit ända till 10.15 ;)
 
Hoppas på att detta år blir ett bra år.
Vågen ska visa -10 (måste köpa en först bara)
Hoppas på ett jobb
Lillebror tar studenten
Ser fram emot en vecka i jämtland i sommar
Min son blir stora pojken, 5år!!
Min äskade guddotter blir 1år i sommar 
 
Och så kommer det förhoppningsvis hända massa mer bra och roliga saker.
Nu ser v först fram emot en dag på ikea och ett besök på Borgen med goa vänner
 
 
Puss
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0