Bvc

Dagarna rullar på här, jobb o coach o dagis, blir inte mkt mer än så. En date med Sofia o dem blir det ju ibland med.

 I fredags så va vi på bvc, sista gången där. Tänk så stor han börjar bli. Kollade vikt o längd, syn och så fick han spruta.
Synen va helt perfekt, ser till o med på sista raden. Jag tetade o tog av mig glasögonen men ångra mig direkt, såg inte nånting av dem två sista raderna ;)
Leo växer på längden dock så ökar han inte i vikt, han har gått upp 60g på ett år, men det va inget bekymmer och han har ju lite att brås på, pappan är smal och jag va oxå så där smal när jag va liten. Han väger 17.60 och när jag va 7år(tror jag) så vägde jag 17.
Sprutan gick bra med fast han inte ville dra ner byxorna lite, han har så smala armar så hon fick ta sprutan i benet. Men gick bra sen iaf, till o med så han satt o kolla när hon stack honom...Ibland är mobilen bra att locka med ;) Ingen feber eller svullnad efter den så det va skönt. Vi stanna kvar en stund på Öppna förskolan o lekte några tim innan vi gick vidare mot hc o handla lite.
 
Helgen har varit lugn, brorsan va här mellan fre-sön, han skulle ut med några vänner och dem hade nog haft det bra på Puls för vi upptäckte imorse att han blivit målad i ansiktet, näsan o ena kinden va orange och den andra grön..Med glada gubbar. Leo tyckte det va jätte roligt att se.
 
Sen på lördagen blev det en sväng till Hc, handla lite och bara kolla. Köpte hem en likör igår(kors i taket)
så när lillen hade somnat så tog jag mig ett glas och guud så gott det va ;)
Likör 43 och mjölk är toppen!
 
Idag har vi bara tagit det lugnt, lite städ o disk annars bara myst o kollat film o målat. Imorgon är det dags för jobb o dagis igen.
Vill så gärna klippa mig o färga håret, vill unna mig det men 800:- är rätt mkt pengar för en annan men nån gång kanske man kan lyxa till det för sig själv?...
Blir att fundera på det
 
Nu ska det duschas barn innan sängen
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0