Möte

Måndags kvällen sluta väl inte riktigt som tänkt, kollade tv och prata med både mamma o pappa i telen. När jag lagt på sista samtalet så fick jag en tryck i bröstet och det blev bara värre o värre. 
Har aldrig varit med om nåt liknande, så jävla obehagligt o jobbigt, kunde varken sitta, ligga, stå eller gå..visste inte vart jag skulle ta vägen och andas genom detta va ju inte det lättaste heller.
Och eftersom jag är ensam med barn så får man ju lite mer panik om det skulle hända nåt. Ringde 1177 och dem sa att jag är för ung för att få hjärtattack och eftersom det sitter som det gör så är det nog bara gaser, det kan trycka uppåt från magen. Drick varmt och va uppe o gå så ska det nog släppa sa hon.  Allt hon prata om va magen så jag sa irriterat att det sitter ju i bröstet...
Tror ni hon lyssna....NEJ...Så hon sa bara att blir det inte bättre och att du tycker det är väldigt obehagligt får du åka upp till akuten. Jag tacka för mig o la på...
 
Ringde i panik till pappa och berätta så dem (han o kickie o brorsan) satte sig i bilen och åkte in så under tiden ringde jag även till mamma så prata med henne under hela tiden jag vänta på pappa.
Båda sa att jag skulle sätta mig ner o försöka ta det lugnt, inte det lättaste när inget va bekvämt o jag grät flera ggr och skulle försöka sitta o ta djupa andetag...gick väl inte riktigt så bra, testade även med en fryspåse och det va lite till hjälp.
Tog på mig bh o bytte tröja ifall jag skulle va tvungen att åka upp till akuten(tänkte ringa ambulans när jag va ensam men gjorde inte det)
Och efter jag bytt tröja så satte jag mig i soffan och då helt plötsligt släppte det största trycket, bara så där.
Pappa o dem kom så vi satt o prata och under tiden så lugna allt ner sig och det blev ingen akut som tur va, dem gick vid 00 och brorsan sov över, skönt att veta att han fanns här ifall det skulle komma igen.
Lillen vakna när dem va här så han fick komma upp en liten stund (då hade det som tur va gått över helt) och jag är så glad att han inte vakna när jag hade det som värst.
Sov sex tim den natten då lillen ville upp redan kl 06 och va jätte trött hela dagen sen. Inte så konstigt kanske.
Men nu vet jag iaf hur en riktig jobbig panikångestattack känns och vill verkligen inte va med om det igen...
 
 
Idag har jag varit på möte på af, gick bra och jag blir ledig hela sommaren :) och ev i höst så blir det att plugga inom detaljhandel.
Imorgon blir det tvättstugan o städa och på fredag packa då vi åker till landet över helgen, hela gänget. 
 
Nu blir det lite te och tv, försöka komma i säng skapligt.
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0